Vilkår og personvern

Vilkår og personvern

1. Kjøp
2. Pris og Betaling
3. Leveranser
4. Garanti
5. Angrerett
6. Reklamasjon
7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon
8. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger
9. Ansvar
 

1. Kjøp
Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når HWK har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post eller post. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Det kan også forekomme at lageret har gått tom for en vare. Om du ikke er fornøyd med våre korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.
Vi inngår kun avtale med myndige personer. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg.

2. Pris og Betaling

2.1 Tilbakebetaling
Eventuelle tilbakebetalinger skjer i første rekke direkte til det kort du betalte med. Hvis du ikke betalte med kort betaler vi tilbake til din bankkonto, personkonto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 10 arbeidsdager f.o.m. den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.

3. Leveranser

3.1 Leveringstid
Leveringstid er normalt 1-5 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Unntak er til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 2 dager innen leveransen kommer fram. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så fort som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør så kan leveringstiden være noe lengre. Informasjon om leveringstid finnes mer detaljert under rubrikken ”Lagerstatus” på våre Internett-sider. Meldinger om evt. avvikelser fra den normale leveringstiden eller informasjonen på Internett får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette.

3.2 Leveranseforsinkelse
Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post eller telefon. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

3.3 Transportrisikoen
Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Vi besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert kommer vi til kostnadsfritt å ordne feilen.

3.4 Transportskader/Feilekspedering
Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.

Synlige feil: Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på info@hwk-norge.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Skjulte feil: Dette må meldes innen 3 dager til info@hwk-norge.no. Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Pakke på døren og Servicepakke), fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på info@hwk-norge.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Et produkt som vi konstaterer at har blitt feilekspedert eller skadet, bytter vi om du ønsker det, eller betaler tilbake pengene samt fraktkostnaden.

Når vi sender en pakke til deg står vi for risikoen. Ved eventuell retur til oss står du for risikoen. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje.

3.5 Del ordre
Om noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Som kunde behøver du aldri å betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktkostnaden.

3.6 Ordrer som ikke hentes
Om du ikke henter din ordre hos Posten må vi debitere deg for våre påløpte kostnader.

4. Garanti
For smøreproduktene gis en 3 måneders garanti for fabrikasjonsfeil. For elektronikk og strukturverktøy gis 1 års garanti for fabrikasjonsfeil.

Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. Når det gjelder f. eks. håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter debiteres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra oss.

5. Angrerett

5.1 Allment

I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Ytterligere informasjon om Angrerettsloven finner du i våre kjøpsbetingelser. Informasjon om Angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling på Internett.

For å kunne angre ditt kjøp må produktemballasjen (ikke transportemballasjen) være ubrutt / produktet ubrukt.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned
produktet, og bruk alltid original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Husk derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger. Varen skal returenes komplett.

Vi forbeholder oss retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Vi tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

Om du som kunde benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra HWK-Norge til deg som kunde tilbakebetales.

Angrerett og åpent kjøp i 14 dager gjelder ikke bedriftskunder.

6. Reklamasjon
Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere på dette. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon
Ved garantisaker (punkt 4), angrerett (punkt5) samt reklamasjon (punkt 6) trenger vi din hjelp for å se til at produktet kommer til rett sted. Ved garantisaker kommer vi enten å henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte dem. Ved angrerett og reklamasjon må du selv stå for transporten tilbake til oss. Kontakt oss før du returnerer en vare.

8. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger Når
Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår Kundeservice.

Vi deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part.

Cookies - En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, til din datamaskin, og lagres enten i maskinens minne (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi forbeholder oss retten til å benytte begge disse cookie typene. Tekstbaserte cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du surfer på våre sider. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du lukker nettleseren din. Om nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies, kan det hindre deg i å bestille varer via internett. Du kan enkelt endre denne innstillingen i nettleseren. Du kan da heller bestille via telefon eller epost.

NB! Vi bruker aldri cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

9. Ansvar

HWK/Gullhaugen er ikke ansvarlig for tap eller skade knyttet til feil leveranser eller sene leveranser, eller for skade/tap knyttet til feil bruk av leverte varer. Det kan være feil knyttet til alle sider på internett eller i produktinformasjonen.

Ta nødvendige forholdsregler når du smører ski:

  • Preparer i ventilerte rom
  • Bruk gassmaske når du bruker smørejern (spesielt på pulver – støvet eller partiklene er helseskadelige for luftveiene)
  • Ingen røyking når du vokser
  • Ta hensyn til riktig smørejernstemperatur som er anbefalt, både for best resultat og for å bevare skiene best mulig
  • Resirkuler embalasje eller bruk igjen!

 

* Priser inkluderer mva. Gratis frakt!